Hans van Steen

Expertise

Hans van Steen studeerde Informatica aan de Rijksuniversiteit Leiden, informatiekunde aan de The Hague University, volgde het verkort MBA-programma aan INSEAD te Fontainebleau en de post-doc Digitale marketing en e-commerce aan Beeckestijn business school. Hans was tot 2000 verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten voor KLM en de introductie van Airmiles in Nederland. Van 2000 tot 2004 was hij directeur advies van FAIR en sindsdien als zelfstandig managementconsultant actief bij diverse retailorganisaties op het gebied van branding, loyality en positionering.

Tegenwoordig is Hans onder andere actief met het vitaliseren van centrumgebieden van steden en gemeenten in Nederland en België. In 2018 heeft hij de strategie van Noordwijk Marketing herijkt en de fusie tussen de marketingorganisaties en VVV’s van Noordwijk en Noordwijkerhout begeleid. Hij combineert een integrale en strategische kijk met oog voor de praktische uitwerking van het beleid in de uitvoering. Samen met Partners+Pröpper heeft hij een vitaliseringsprogramma voor centrum-/winkelgebieden ontwikkeld en begeleidt hij momenteel de samenwerking tussen gemeenten, winkeliers en vastgoedeigenaren om deze gebieden duurzaam door te ontwikkelen. Dorpspromotie/citymarketing is daarbij een belangrijk onderdeel.

Schuiven naar boven